Blogtrottr
<<蘋果日報>>投打對決
>投打對決 
Ridiculous Developers!

Expanding your team? We have devs that cost $0110110001/hour. We invoice in binary. Try Toptal risk-free today!
From our sponsors
菜鳥日記 難得對決日韓 失誤就當學習
Nov 28th 2013, 23:00

梁家榮珍惜每次上場機會。陳堯河攝

梁家榮 Lamigo 18歲
雖然很多人認為冬季聯盟不是正式比賽,以調整為目的,但我覺得上場就要全力以赴,再說我們真的沒什麼機會碰到日本、韓國和多明尼加球隊,每場比賽、每次上場我都想好好珍惜。
開打這幾場,打擊表現還不錯,但第2場對日職出現2次失誤,1次接殺失誤、1次傳球失誤造成球隊輸球,失誤當時我也很懊惱,但教練沒責罵,反而一直鼓勵,想想也不必自責,知道問題在哪就好。


通日語 向教練討教

我知道自己年紀小,但職棒場上沒年紀大小,只有成績,我不能因年紀小就看扁自己,就趁這個機會多向教練和學長吸收經驗,再加上我有語言優勢(高一曾赴日本打球),要請教3位日籍客座教練(落合英二、井上一樹和久慈照嘉)就方便多了。

更多文章,都在【蘋論陣線】

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    kdafshxm223 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()